27 april 2011

Post Påsk Blues

Påsklov åt barnen fortfarande, men jag börjar att blicka framåt. Påsken var fantastisk på alla sätt och vis. Vackert väder, glada människor och naturligtvis massor av ätande. På själva aftonen hade vi fullt hus här hemma med stora delar av släkt från min mammas sida.

Här har vi ständiga lekledaren och super organisatören Ida, med assistenten Decibel. Var Ida hittar alla dessa förnedrande lek moment har ju ingen aning om, men vi ställer alla glatt upp för man vet att man får skratta åt andra i släkten.


Min "nya" svägerska Danijella,' Danni' med vår lilla Pelikan som i lördags blev en kyckling.


Första tävlingsgrenen var att äta godis snöre fortast. Poängen var att vi alla först fick gå en tipspromenad där Ida ställt upp alternativ på vilka man trodde skulle vinna de olika grenarna. Här vann Elin. (Om ni tittar på Decis klänning så har syrran sytt den själv, en av hennes första alster).


Lilla assistenten kollar vem av Emelie, Michael och Sol som först lyckas blåsa sin ballong tills den exploderar, (inte föga förvånande var det träningsnarkomanen med lungkapacitet - Micke).

Den här grenen är otroligt rolig att titta på, de stoppar in marshmallows i munnen och ska säga 'jag är en påskkäring på väg till Blåkulla'. Visst med en i munnen är det lugnt, men vänta tills du har fyra stycken i. Roffe vann i år med sju stycken.


Här har vi en till proppa munnen full lek. Brorsan, svägerskan och syrran skulle tjoffa in mariekex och den som fortast kunde vissla hade vunnit. Det är mycket svårare än det låter. Fast Danni och Emme var så snabba slog Michael dem trots allt.
Jimmy fick trösta Danni, men hon kom över mariekex förlusten eftersom att hon vann en gummisnoddstävling i alla fall.

SSU Dalarnas ordförande åt lika mycket påskmat som alla andra men sen smet hon undan och spelade gitarr mesta delen av tiden, när det inte var lekar såklart.

Hur man än vrider och vänder så är väl det roliga slut nu. Jag funderar på allt som ligger framför mig, oss och alltihop. Våren kan vara en ganska kravfylld period och i år är det inget undantag från det. Hur ska allt hinnas? Hur ska jag kunna peppa mig och familjen? Hur ska jag förmå universum att förlänga dygnet? Svaret på dessa och många andra spännande frågor dyker upp i kommande episoder av "Skeris - It's a living!"

1 kommentar:

  1. Hihi ni verkar ha haft det riktigt glatt i påsk, här gick det lugnare till.. =)

    SV: Ja filmen var sjukt bra och jag kan aldrig tänka mig att tunnan är föga bekväm..än mindre för en hel natts sömn.. =)

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera