30 april 2011

Inför maj

Senaste veckan har jag varit rastlös som få. Våren gör så med mig, det kliar i hela min själ och jag får oerhörda koncentrations svårigheter. Så jag måste sysselsätta mig hela tiden, inte alls som under vinterns stillsamma inre tempo. Så jag har åkt runt lite sista veckan.
För första gången har jag varit i en liten fäbod som heter Holen. Vackert, rofyllt och jag var där för att träffa min fd svägerska Anna-Lena.
Det var oerhört varmt och Decibel ångrade lite att hon hade full punk utrustning på sig.

Vi har hunnit med Aquanova och kupolen med familjen Persson också. Aquanova är väl okej, men den där serveringen de har lämnar en hel del att önska. Varför inte satsa på lite mer kvalitets fika eller roligare mat om man ska använda anläggningen som turist plåster?

Det mest givande besöket för mig personligen var nog det uppe i Edsbyn hos Krimskramsan.




Den ömma modern och jag körde ett spontanbesök i torsdags för att kolla in våren uppöver.  Här ska Suzana som hon egentligen heter förklara vilka teer huset bjöd på. Hon hade bakat en väldigt god sockerkaka som ni kan se HÄR.

Måste säga att jag tycker att hon är fantastisk som fixar med allt pyssel, tar hand om sex barn och allt vad det medför. Trots att hon just nu var ganska slut efter sin vikt.op., där det blev en smula dramatiskt och sen är det knepigt att få till hur man ska äta efter, så verkar hennes kreativa ideér aldrig sina!

Till skillnad från mina, suck alla dessa uppsatser och så lite inspiration. Jag behöver en musa tror jag. Men i kväll ska jag fira in våren, och sen ska jag nog börja engagera mig i trädgården.

1 kommentar:

  1. Himmel så jag ser ut.. =D skrattar.. Men det var trevligt att ha er här, hoppas att det skall bli ett dalabesök snart för min del..då skall du få en liten sak jag plockade med mig när jag var i slottargården sist också.. =)

    Hoppas ni haft en toppenfin valborg!
    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera