14 april 2011

Fåniga små saker man kan glädjas åt

Min man har fått en ny chef. Ganska snygg. Tydligen kompentent och trevlig. Inte helt vanligt med alla de tre dragen hos "en som bestämmer". Dessutom omtänksam. Lite random så där slängde maken fram den här till mig i går,
luktar jättesomrigt, cocos och citron. Känns lite som en drink.  Och det visade vara hans chef som fått den på en mässa och tyckte att maken skulle ta med den hem till frun.

Så idag efter att ha svettats igenom mina kläder efter årets tredje (yes) löptur tänkte jag inviga denna sötnos. Men så kom jag på hur bra varmt vatten kan vara för ömmande muskler. Det var bara det att vår förbaskade pelletsbrännare hade stängt av sig. Så vattnet var kallt. Ogilla. Men i vetskap om att jag luktade - ja inte cocos/citron i alla fall, så var det bara att svalka sig i det uppfriskande svala vattnet.

Som de flesta invigda vet så har jag inte blivit i michelingubbs-storlek på skoj, utan en del har väl att göra med att jag älskar att baka och att smaka. Nova är likadan. Vi har ju en bak klubb hon och jag. Bakarnas bak. Nu blir det mindre av muffins-experiment och småkaks-äventyr, men inte helt slut. Vår nya älskling i köket är dock denna , från systrarna Voltaire;




vår rosa lilla betrynade vän - slickepotten Nasse. I helgen ska jag i alla fall leverera bakverk till 12-åringens påskförsäljning till skolresan. Få se vilka underverk jag ska åstadkomma till flickebarnet.

PS. Min mans chef är naturligtvis KVINNA, trodde ni något annat!

6 kommentarer:

  1. ÅH! Jag vill ha en nasseslickepott! Fan va fin (jag svär så onödigt mycket jämt...bra svensklärare!)
    Bra chef, bra initativ med otippade presenter.
    Dagens joggingtur: Sprang jäms med bussen för att hinna på den och slippa vänta 40 min =)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, ja men den turen räknas den med. all rörelse -frivillig eller ej måste räknas in.
    Visst är Nasse fin, ja och Daniels chef med : D

    SvaraRadera
  3. Åhh slickepotten var ju störtskön! Me löve! <3

    SV: Mmm en friggebod var min första ide, men sen kom jag på att man inte behöver byggnadslov för "hus på hjul"..lämpligt! ;)

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  4. skönt att du kommit i gång med löpningen, jag ska...

    SvaraRadera
  5. SV: Usch jobbigt att bli sjuk..ja löpning har ju aldrig varit min grej så det avstår jag (även om brösten minskat i omfång så det skulle funka bättre nu..), får fortsätta promenera och simma..cykeln skall vårpiffas också snart.. =)

    Hoppas att ni kryar på er snart! <3
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  6. @ Hannele och Sanna- att tänka på motion är första steget ; D

    SvaraRadera