12 april 2011

Nano nano

Måste erkänna att jag inte har varit lika övertygad som bl a maken om att det finns liv på andra planeter. Inte intelligent liv i alla fall. Jag har däremot haft lätt att tro på att den amerikanska regeringen i många generation är benägna att hålla saker hemliga för sitt folk. Särskilt när man känner till FBI. Så vad nu?
FBI releases Ufo report on Roswell.

Om ni klickar på länken ovan så får ni själva avgöra vad man ska tro. Frågan är om man vill tro, kasta omkull alla trygga religionssystem. För det kan vara det ultimata beviset att många etablerade religioner har lämnat ute en heeel del.

4 kommentarer:

  1. Finns det några trygga religionssystem tänker jag???

    Jag hoppas verkligen på liv i rymden. Men jag är tveksam till om de ser ut som typsika "ufo-gubbar" med stora ögon etc. Kanske jag tror med på någon slags djurform eller min ultimata utopitanke som jag älskar: Att det finns flera "jorden" i andra solsystem med kopior av oss på vår jord! Eller att det är så att Jag lever i ett annat liv på en annan planet - åh, tanken svindlar!

    SvaraRadera
  2. Har du läst Philip Pullmans trilogi, du vet "The Golden Compass"? Läste just ut tvåan idag och där förekommer en del riktigt intressanta ideér.

    SvaraRadera
  3. men självklart är vi ju inte ensama i universum, de verkar ju helt befängt!
    universum utan slut och det finns bara en jord med liv på? njaa...vad som finns därute vet jag inte, men de finns tillräckligt med bevis att förstå att vi inte är ensamma, och vi är i stenåldern i utveckling om man nu ska jämföra med dom.
    det kanske är som i "world of war" vi är här för att dom odlade oss som bränsle =)
    tanken har skrämt mej många nätter och jag funderar alltid på vart jag ska gömma mej för att lyckas undfly tentaklerna haha

    SvaraRadera
  4. SV: Det finns både en och en annan som verkar klara sig rätt bra utan mig.. ;)

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera