13 juli 2009

En vanlig dag

Lovely. Dagen startade med att jag kom till jobbet sju (7). Notera detta s j u . Men väl där ringer chefen till en kollega som talar om för honom som det var, att det stället jag skulle städa släppte in personal halv nio. Men som ni säkert anar var även detta fel. Naturligtvis var det klockan nio.
Japp. Men jag tar betalt för två timmar slöande mellan 7 och9. Vilket jag vänligt men bestämt sade till min oorganiserade chef
.
Men vädret slog om och blev ljuvligt. Grillade , satt ute och åt så jag är beredd att förlåta honom. Samlade sen mina mest doftande blommor. Pion, lavendel samt nyponros och gjorde av detta ett ljuvligt fotbad. Ibland låtsas jag nämligen att jag inte är allergisk mot allt som finns och chansar på att det ska gå bra. Ok jag blev lite täppt och luftrören känns lite åtsnörda. Men som ni vet "ibland går fantomen på gatorna som en vanlig man".

Spend all your time waiting for that second chance. For the break that would make it okay.
There's always some reason to feel not good enough. And it's hard at the end of the day.

Sarah McLachlan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar