11 juli 2009

Natt

Fullmånen lyser blekt i sommarnatten när jag tar adjö av väninnan M. Nu är jag ensam med mina tankar och mig själv. Som vanligt har vi avhandlat universums mysterier. (Mest oss själva och våra egenheter :) ). Så nu kommer de välkända funderingarna vem har jag blivit och vad ska jag göra resten av livet ? Natten har alltid så märklig inverkan på mitt sinne. Tur att jag vanligtvis sover då så hjärnan slipper mina bryderier. Den här veckans städjobbande har knappast stärkt självkänslan eller upplevelsen av meningsfullhet.

Gud jag vet ju att du finns där. Vi har kännt varandra länge nu. Så tycker inte du som jag att det är dags att ta vår relation ett steg längre. Japp du vet vad jag menar. Låt mig leva ett liv fyllt av tacksamhet för att du lät mig vinna några fantasiljoner på spel och dobbel. För den som säger att pengar inte är viktiga har aldrig lärt sig att ibland betyder de FRIHET.

Kram och godnatt alla mina systrar och bröder på denna vår jord

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar