20 juli 2009

Redan skoltrött

Blä för alla krångligheter man råkar ut för bara för att man ska plugga. Högskolan Dalarna imponerade inte på mig sist jag var där och de fortsätter att spä på mina fördomar. Jag vill ha en enkel beskrivning hur jag får tag på litteraturlistor, scheman och någon människa man kan prata med på riktigt. Jag vill inte gå igenom allt på deras hemsida för att få fram minsta småsak.

.Jag vill inte vara med i en studentkår riktad till 19-åringar som bara vill dricka sprit. Jag vill att Sverige ska fungera under semestertiden också. Någon människa måste väl finnas som vet någonting. Men för all del det är ju likadant inom alla sektorer. Man ska inte vilja ha kontakter med myndigheter, bli sjuk eller ha något skolärende mellan midsommar och kräftskivornas intåg.

Vansinnig känns som en understatement för mitt tillstånd just nu. Hur ska en person som jag som nyss lärt sig maila ta sig igenom tre år på högskola. Jag får chansa och hoppas på det bästa. Vad nu det skulle vara, suck !

1 kommentar:

  1. Eftersom du aldrig läser mail,får jag väl meddela mig så här.På tradera i kategorin hem och hushåll i rubriken övrigt finns det trädgårdsplattor och stenar som går ut 23/7 inga bud lagda än och bra pris. De finns i Spånga och ska hämtas på plats och det kan ju Ove göra och ta dem med sig upp när han kommer hit. Bra idè eller hur.

    mama

    SvaraRadera