09 juli 2009

Spel

i min familj gillar man att spela spel. (Märk väl att jag inte skrev Jag.) Det ska ju vara trevligt. Men när ungarna sitter och säger "Du onda människa " till varandra när den ena gör så att den andra inte kan lägga ut sina kort eller bryter i hop för att man förlorar då undrar jag hur kul det är med familjestunder som dessa. Det får mig att minnas när jag och småbröderna spelade monopol. Nej jag hatade spel redan då men de gillade det och jag var en snäll syrra, så jag offrade mig och var med. Alla spelomgångar började med att minstingen Kjelleman snyftade och sa "Jag kommer att förlora, jag vet det." Jag och broder J brukade titta på varandra och sucka i samförstånd. Den där sucken betydde "ok vi låter honom vinna igen". Sen slutade alla spelomgångar med att jag försökte fuska mig till att förlora så att jag skulle slippa spela. Så man kan säga att jag och J har bäddat för K-mans tro att han är oövervinnerlig ;) Sen blir man vuxen och får barn och inser i sin fasa att ens "nya" familj är lika speltokig som den första. Det enda som är kul är frågesportsspel. Allra helst Trivial Pursuit. För det enda jag är riktigt duktig på här på jorden är värdelöst vetande. Som t ex att Guden Tors fru har hår av guld och varför man får hjärnfrys av glass, fundera på det ni.

6 kommentarer:

  1. "Värdelöst vetande" är inte så illa alla gånger, jag är värdelös på dessa frågesporter då jag nu en gång för alla är mer praktiskt lagd än en "tänkare" =)
    Mmm hoppades på att presenten skulle bli uppskattad..ler..nästa vecka är vi mest ute på vift när vi nu har vår enda barnfria vecka på året då (ja förutom lilleman då..), men i övrigt så blir vi mest hemma =) Bara att förvarna så vi hinner städa bort det värsta katthåren, mm.. Hmm liten fråga, har ni några allergier och är det bara vegetariskt som gäller?
    Han säger att han kommer att fria när jag minst anar det..hihi.. Och detta planeras bli ett trädgårdsbröllop om inget sätter käppar i hjulen så även du skall nog kunna närvara (håller tummarna för det i alla fall..) =)
    Ha det gott så hörs vi!
    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Hmm, det här med fusket när växte det bort?

    SvaraRadera
  3. Jag vet inte riktigt hur du ska se att det är jag så därför står det anonym, men om jag säger attjag är alias Vängman,förstår du kanske

    SvaraRadera
  4. Ja man slutar aldrig att förvånas över sina motståndares bortförklaringar.

    //Kjelleman

    SvaraRadera
  5. Gillar hur du formulerar dig (Y) :D

    SvaraRadera