01 juli 2009

Nyckelpiga

Nova mölar in bulle

I dag har jag räddat livet på en nyckelpiga som höll på att drunkna i Orsasjön. Samt lagat två semifreddo till efterrätt. Vidare har jag blivit erbjuden ett städjobb hela juli månad som min granne, arbetsförmedlaren har ordnat. Missförstå mig inte, visst vill jag ha en inkomst men att städa i sommarvärmen känns mindre lockande. Ni vet vet lika väl som jag att som arbetslös är man en bonde på en schackplan. Suck.

Var hos mamsen och systrarna igår. Deras lägenhet är något svalare än vårt hus. Måste dela med mig av pelikans gulliga klänningar. Jag undrar hur många klänningar hon har sytt i år. Hon försörjer tygstugan iaf.Hur kommer det sig att både Emme och Pelikan är så sjukt duktiga med nål och tråd när jag var syslöjdlärarnas hatobjekt. Iag har vi badat två gånger. Sista gången hade vi med oss lingvisten Malin som just nu slumrar på min soffa. Mulet nu men vattnet var varmt. I morse åskade det och blixtrade när vi fikade vid strandkanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar