25 december 2009

Jack for Santa



Nu är den mest hypade dagen om året över. Vi firade julafton med min svärfar och hans sambo, samt Daniels bror,flickvän och deras två småpojkar. Vi hade det bra. Men. Av någon anledning känner jag mig alltid som Morticia Addams när vi ska göra något med min mans släkt. Jag antar att det ligger i mig och inte dem. Jag känner mig bara så fel och awkward när jag umgås med människor som jag har få berörings punkter.

Sist vi hälsade på hans far och husfru kommenterade hon efter en blick på mina döttrar att barn ska inte vara klädda i svart. Så av naturliga skäl lade jag fram svarta kläder till Sol igår och klädde mig i svart själv. (Ja Daniel var också svartklädd) Nova var tomteklädd och det är inte mycket man kan göra åt det. Barnen var förkylda men nöjda och glada när de sen lade sig.

Nästa år vill jag ha en "Gothic Christmas" och göra allt så otraditionellt jag bara kan. Det är sant, jag kände det igår. Jag är redo att frångå traditionerna och jag är inte så rigid som jag trott.
: D

Santa's going to wear a black dress
Just for me and you
Santa's going to grunt in Latin
And slay a dragon or two

Rudolph, he will change his name
'cause Rudolph just sounds really lame
Now we'll call him Ragnagord
The evil reindeer overlord

Within Temptation

1 kommentar:

  1. Gothic christmas låter minst sagt mycket spännande. Go for it!

    SvaraRadera