01 december 2009

Klantig eller ?

Senast igår morse sa jag till min man att jag inte trodde att vi skulle få någon snö i år eller kyla heller  för den delen. Så döm om min förvåning när jag klev utanför dörren igår kväll och fick se snön falla i maklig fart. Jag är glad att jag hade fel, för handen på hjärtat, visst är det mysigare första december om det är lite pudervitt på marken.

Anledning till att jag gick ut vet de som läst Daniels blog. Jo visst gick jag och min svägerska Ida på fel föreställning igår. Alltså jag orkade inte vänta tills i Mars när New moon kommer ut på DVD så jag och Ida impuls bestämde att vi skulle gå. (Okej jag uppviglade henne.) Så där står vi kl sex och förundras över alla medelålders människor och vuxna par som tänker se Bella bli knäckt, pojkar som sliter av sig kläderna stup i kvarten och lyssna på väldigt modern musik. Först när jag har biljetten i min hand trillade polletten ner. Nej, det var så sjukt att man måste ha varit med för att förstå hur förvirrade vi var. I alla fall kan man inte ge upp så lätt så vi ställde om oss på kl nio. Det var då jag såg de välsignade flingorna.

Varför blir man så besatt av vissa filmer och böcker ? Jag vet inte? Ärligt talat för min egen del tror jag att jag är så omogen att jag behöver total verklighetsflykt ganska ofta. Det är ett slags mått på min bristande förmåga att hantera verkligheten som den är.

PS. Sorry Cissi vet att jag mumlade nåt om att ringa dig om jag skulle gå en gång till men ibland är jag impulsiv.

5 kommentarer:

  1. Visste inte att medelåldern började runt 20,vilken åldersklass är ni själva i? /ma

    SvaraRadera
  2. Vänta nu det stod vuxna par åxå : ) Så MA, man väljer vilken grupp man placerar sig i.

    Besatt ja kanske det men hellre det än indifferent.

    SvaraRadera
  3. You´re crazy :) och Ida med! And I like it :) Fast du lär gå en gång till ifall du ska tangera mitt besök på The Dark Knight.

    SvaraRadera