29 december 2013

Internet igen

Tack vare en man som kan något om datorer och något som ser ut som ett USB-minne men är något "nätverksförstärkande" så har jag nu stabilt internet vilket jag inte haft den sista veckan : ( Det är inte samma sak att skriva inlägg på telefonen eller andras datorer. Särskilt inte då man som jag tömmer över alla bilder till datorn så telefonen ofta saknar foton. Nog gnällt om detta. Jag ligger lite efter, med både listan och läsningar av andras bloggar. Men det skall nu bli åtgärdat.

Min jul har varit lugn. Eller på julafton var vi 18 personer i en villa men så lugnt det kan bli.
Dag 23- Uppesittarkväll. Inte som det brukar då min yngsta dotter sov hos min bror i Nora där vi skulle fira jul. Men granen blev klädd sen lade jag mig med viss känsla av att det inte var optimalt utan Decibel.
Dag 24- God Jul. Jag älskar att vara med mina brorsbarn, och jag saknade min dotter oerhört de två dagar vi inte hade setts så det kändes så bra att få åka över tjugo mil på julafton trots regn, halka och grööööönt var vi än tittade.
Min brorsdotter Melina med sin mormo Pyret (jo hon heter verkligen så).
Min brorson Kian, alltså sätt en tomteluva på en sexmånaders baby och de gör automatiskt så här.

Dag 25- Bästa julklappen. Supersvårt.Så det bli tre kort.
TARDIS-mugg som redan används fler gånger om dagen. Sen vem behöver inte en liten Dalek på sin nyckelknippa. Maken förstår mina behov.
Fast en anteckningsbok i TARDIS-form för mina boknoteringar samt finstrumpor till nyårsafton är ju också något som smäller högt. Min mor har ganska bra koll hon med.

Dag 26- Inga bilder. Sov mest och såg på sjuttioelva delar av "Elementary".
Dag 27 - Jag saknade mest på julafton.....

...min syster och min bror som var annorstädes.

Dag 28-Årets bästa julminne. Var egentligen inte själva julhelgen. Det var när jag och Nova åkte med hennes dansklubb ner till STHLM för att se danshowen SIRI.
Sent på kvällen på väg hem var ungarna ganska trötta. Paus på Max. Öh, det är någon i gruppen som går omkring med en delfinmössa hela tiden. Det är min dotter.

Dag 29 - Årets julfadäs. Ha lätt! På väg ner till Nora, vi har åkt ett par mil bleknar maken. Han har glömt plånboken hemma. Då inser vi att vi dessutom har glömt julmaten. Så det var bara att vända. Det var lite knytistema, men då alla andra mest äter....
...typ skinka och vi äter vegetariskt samt fisk så hade vi varit aningen hungriga om vi inte vänt.

I övrigt så läser jag knappt något utan ser bara på tv-serier och filmer. Vilar hjärnan. Tar en paus.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar