07 februari 2011

Borde väl plugga idag .....

Längtar efter vår och ljuvligt doftande grönska. Nu vill jag ha solvarma tomater och färsk basilika till.
Så jag startar lite lätt nu med att så just tomat, basilika och slänger med lite koriander.





Tomaterna blir en överraskning då min ena syster tog en eko-påse med blandade tomatfröer på en av alla hennes mässor och politiska möten förra sommaren.



Daniel tjuvstartade för ett tag sen med att så två chilisorter, så de har redan börjat spira : D
Han är händig min följeslagare, vår extraljus-lampa snickrade han ihop förra våren då han inte hittade någon han ville ha!



Japp, here is where all the magic will happen. Vi samsas med utrymme i tvättstugan.
I övrigt snor barnen mina mössor hela tiden. Antingen så tappar de sina eller gillar mina bättre. Vilket resulterar i att jag får frysa eller ta deras. Men så hittade jag en av mina gamla i ett lortigt hörn i bilen och tvättade upp den. Lite mörk och deppig såhär :



Men så kom jag på att jag köpte ju glad -  knappar för ett tag sen.



Blev det inte otroooligt mycket gladare nu ?

6 kommentarer:

  1. lit kajal runt he da öjena så se dû ut å ve 15 igen ;)
    och hu känns de?

    SvaraRadera
  2. @ julle, hur det känns att nästan se ut som femton ; P eller allmännt ? Ja smink förskönar sägs det men inte orkar jag ha en massa fans som skriker och springer efter mig när jag går ut ! Bättre plain and sane than hip but hunted.
    Annars så har jag nog fått data-armbåge tror jag, men ler genom smärtan.
    @ M/ har ryckt upp mig idag : )

    SvaraRadera
  3. Härligt att få påta i joden igen kan jag förstå, även om det är i liten skala än så länge.. =)
    Ett leende ger väl allt ett lyft här i vardagen.. <3

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  4. SV: Det var faktiskt förvånandsvärt gott, barnen var tveksam men blev positivt överraskad! =) Skratt..

    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera