24 februari 2011

Day 09 – A book you thought you wouldn't like but ended up loving.

Det är många det : D
Men jag måste nog säga Jane Eyre av Charlotte Bronte. Visst efter att ha överanalyserat den i skolan och fått läsa Berta Masons "version" i form av Wide Sargasso Sea har den väl förlorat en del lyster. Men jag är väldigt svag för dessa Bildungsromaner, där man får följa en persons utveckling genom olika stadier. Så nu är jag väldigt spänd på att få se den nya filmversionen med Mia Wasikowska ( In Treatment, Alice in Wonderland).

Inte för att jag tror att jag får nån i bekantskapskretsen att följa med på den här filmen då engelskt 1800-tal står väldigt lågt i kurs runt om mig. Men som Billy Idol sjunger jag får väl "Dancing with myself".

6 kommentarer:

  1. Vad är detför folk du omger dig med? ;) Jag älskar Jane Eyre och kostymfilm med för den delen! :)

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det bedrövligt snyft. Jag kanske får med mig världens bästa Malin men då mest av medlidande misstänker jag. Det är helt enkelt roligare att se en film om kompanjonen brinner lika mkt för ämnet som du själv : )

    SvaraRadera
  3. SV: Mmm det hade varit en häftig kombination, men som ekonomin är så vill jag använda de färger och saker jag har hemma.. =)

    Hoppas allt är bra med er och att ni får en toppenfin helg! <3
    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  4. jag kastade in en kommentar här om att jag gärna går på bio med dej och ser den, men den verkar inte ha velat komma me, så nu skriver jag de nu istället =)

    "-jag vill gärna gå på bio med dej och se den!"

    så , va de avklarat ^^

    SvaraRadera
  5. Åh det kommer jag att hålla emot dig vet du, en elefant glömmer aldrig : D

    SvaraRadera
  6. Annars kommer jag till Dalarna. I´m a sucker for kostymfilmer och Jane Eyre trodde jag inte att jag skulle gilla, men slukade med hull och hår! Visste inte att den var på G på bio, men jag kommer garanterat att se den.

    SvaraRadera