23 februari 2011

Day 8 - An over-rated book

Åh herregud vad lätt. den mest ointressanta bok jag läst (som fått bra kritik) är The Namesake av Jhumpa Lahira. Allvarligt don't go there ! Jag har sällan varit så uttråkad. Jag ville verkligen hitta något positivt med denna beskrivning av hur svårt det är för stackars Gogol att smälta in i dagens USA pga av sitt Bengalesiska ursprung och sitt udda namn - men nej !
Jag har riktigt svårt att förstå varför Lahiri fick så bra respons på det här sömnpillret.
Och då ska ni veta att jag ändå läst massvis med mammas kärleksromaner under uppväxten och har plågat mig igenom både Strindberg och Hemingway.

3 kommentarer:

  1. Vad är kärleksromaner----Proklamera är du snäll. Är inte twilights serien kärleksroman då vet jag inte, Förstår inte hur du kan tycka att Bernard Foys tredje rockad är så romantisk.

    SvaraRadera
  2. Tack gumman <3 Johan envisas med att se sport där nere så jag har släpat mig upp hit till datan en stund i alla fall..mår fortfarande pyton även om det inte är lika jäkligt som det var igår och natt som var..men ger väl förhoppningsvis med sig snart.. Snart en vecka kvar till min op så det gäller att vara frisk då..
    Ja jag såg den andra handduken oxå och med lite tur så köper Johan den till mig sen också..han surrade något om det.. *hihi*..ja jag hittar mycket fint inne på vanliga mataffärer, priserna är inte hutlösa heller.. <3

    Sköt om dig gumman så hörs vi! <3
    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  3. @ Anonym, jaaa jag minns "Bernard Foys tredje rockad", den hade nästan förtjänat att vara med i dagens post.
    @ Sanna- krya på dig vännen !

    SvaraRadera