28 februari 2011

Day 13 – Your favourite writer.

"I am in fact a hobbit in all but size. I like gardens, trees, and unmechanized farmlands; I smoke a pipe, and like good plain food (unrefrigerated), but detest French cooking; I like, and even dare to wear in these dull days, ornamental waistcoats. I am fond of mushrooms (out of a field); have a very simple sense of humour (which even my appreciative critics find tiresome); I go to bed late and get up late (when possible). I do not travel much."
J.R.R Tolkien 


There you have it : D Min favorit är, vilket inte torde komma som en överraskning - Tolkien.


När han dog 1973 begravdes han vid sin hustru som dog 1971. Vilken underbar sak att uppfinna en sagovärld med alla varelser och karaktärer i, och dessutom ett helst nytt språk till sina alver. Den här gravstenen där han kallar sin fru Luthien och han själv är Beren säger allt till mig. Det finns nördar och sen finns det nördar. Respect man !!!!!

1 kommentar:

  1. JAg är så fascinerad av hans författarskap så jag skulle vilja skriva min d-uppsats om honom!
    LOVE = Tolkien

    SvaraRadera