17 februari 2011

Day 2 - A book that has been read more then three times...

...öh ja här blir det också knivigt eftersom att jag generellt läser om gamla favoriter måååååånga gånger. Om jag gillar en bok vill jag absorbera den så att den sitter i ryggraden. Ni vet precis som när man ser om sina favvo-filmer och kan alla repliker: "I carried the water-melon" eller "Hasta la vista baby" eller som min favorit-replik lyder - "Vad är en bal på slottet".

Men i topp för omlästa böcker ligger nog Bilbo, samt Sagan om Ringen av J.r.r Tolkien. Kanske inte helt överraskande. Faktisk så har jag nog läst Bilbo oftare. Anledningen till det är nog att den är mysigare än trilogin som känns mera episk och krönike-aktig.

Liftarens guide till galaxen- serien av Douglas Adams är ju i min ryggrad skulle jag tro.

Det jag närmast kommer på är det jag läst om närmast så förmodligen Twilight av Stephenie Meyer. Men skulle man få räkna om alla böcker som var lästa mer än tre gånger hade vi varit här en stund så nu stannar vi här !

2 kommentarer:

  1. tänk att jag fastnade aldrig för sagan om ringen böckerna, jag har viserligen inte läst bilbo och kanske ska göra det, men de tog sån himla jävla lång tid att komma igenom ringen böckerna med utlägg som varade i hundra sidor om hur saker såg ut, MY GOD! de e vad jag säger! men visst fanns det ställen som var jätte kul att läsa och kan se att de var jätte bra skrivet, men de tog sån tid, jag e nog alles för ...vad ska man säga...otålig?

    SvaraRadera
  2. Du är inte ensam Julle, många erfarna bokläsare jag känner har medgett av LOTR tråkar ut dem med all poesi och beskrivningar av gud vet vad. Men prova Bilbo du, den ÄR faktiskt mer lättläst !

    SvaraRadera