15 februari 2011

Choklad passar alltid

Gårdagens Valentine atmosfär lär väl inte gått någon förbi. Denna påhittade (som alla andra) högtid vi numera så gärna firar för att lysa upp februari mörkret har passerat utan större överraskningar. Min överraskning till mina kompanjoner här hemma var en Death by Chocolate kaka med lite Valentine stuk. Den blev uppskattad.





Den avnjöts passande nog med den fjärde Shrek-filmen. Mina förhoppningar var inte särskilt stora men ta mig tusan om jag inte blev en smula tårögd på slutet. True love och allt sånt där.

5 kommentarer:

  1. SV: Mmm har man inte möjlighet att ha symaskinen framme för klåfingriga barns skull så får man lösa det på annat vis.. =)

    Hoppas ni hade en toppenfin alla hjärtans dag!
    <3
    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  2. Fin kaka <3
    Fatta inte de där med bokgrejsen bara x)

    SvaraRadera
  3. Påhittat?

    Sankt Valentin en kristen som levde i Rom på 200-talet och fick lida martyrdöden efter att ha trotsat kejsar Claudius II förbud att viga unga par. Innan han avrättades lyckades han smuggla ut ett kort till fångvaktarens dotter som han var mycket förälskad i. Valentin sägs även ha haft för vana att plocka blommor i trädgården och ge dem till älskande par. Detta påstås ha givit upphov till seden att ge varandra blommor på Alla hjärtans dag.

    SvaraRadera
  4. @ Daniel; Jag förstår din poäng käraste. Men jag kan inte dra mig till minnes att vi firar ex. sankt Grimonia med att vara avhållsamma och kyska en dag bara för att nämna någon. (Hon dog naturligtvis när hon försvarade dygden).
    @ Emme bokgrejsen, menar du min trettiodagars-lista Sis ?

    SvaraRadera