05 mars 2011

Day 18 – A book that disappointed you.

Tja det är inte så ofta faktiskt, men förra året läste jag en liten engelsk deckare som inte riktigt höll måttet. Den hade en trevlig titel, fint omslag och verkade ha potential men lyfte liksom aldrig. Det var Kate Atkinsons One Good Turn ( A Jolly Murder Mystery). Trots att slutet var lite oväntat och att det fanns många parallella berättelser som vävdes ihop fint så saknades det något. Eller så var det tvärtom, Atkinson hade lite för många karaktärer som man skulle fästa sig vid och följa så det blev varken kokat eller stekt.

Fast jag gör faktiskt lite andra saker än att funderar på boklistan. Skolan. Väntar på våren. Grubblar. Just nu tänker jag på min lilla Krimskramsa som är nyopererad och jag hoppas att det gick bra : D Hon väntar också, på ett nytt liv kan väl säga. Hon har modigt nog gjort en viktop som ska hjälpa henne att bli friskare och piggare. Och sen vet jag att hon gärna vill komma in alla vintageklänningar hon har samlat på sig ett bra tag nu : )

Hon är en charmerande och färgstark kvinna som hela sitt liv kämpat mot fördomar folk har mor överviktiga människor. Jag blir alldeles mörk i ögonen när hon berättar hur fullkomligt främmande galningar (jag vägrar kalla dem folk för det indikerar att de har nåt vett i sig) har ropat glåpord efter henne pga hennes övervikt. Då pratar vi inte om barn utan vuxna. Av hälsoskäl anser jag att det är bra att hålla en balanserad vikt, men jag skulle aldrig se ner på en annan person för deras yttre. Så många varma hjärtan till dig min vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar