08 mars 2011

Day 20 – Favourite romance book.

Äh, jag känner att det blir mycket upprepningar här på sistone.Det är såklart Twilight av Stephenie Meyer som  är min favorit i den här genren. Dels för att jag tycker att känslorna mellan huvudkaraktärerna byggs upp sakta men säkert och dels för det övernaturliga inslaget i boken. När det gäller kärlek inbillar jag mig att det blir en mer trevligt plågsam njutning om de älskande får gå och längta efter varandra innan de får varandra. Det är väl det Barbara Cartland tjänat sina miljoner på - romantiksvultna kvinnor (främst ja!) som önskar att livet innehöll lite mer spänning på kärleksfronten.
Jag skulle helt ärligt ljuga om jag sa att jag inte läst så många kärleksromaner. I min mammas bokhyllor stod rader av Danielle Steel böcker och hos mormor en och annan Cartland så nog är det ett bekant koncept. Men däremot så är det verkligen inte min favoritgenre. Jag tycker t.ex inte att Wuthering Heights är nån superhöjdare, inte heller är jag nån större Romeo och Julia fan. Trots att det är klassiker (och några av de böcker Bella Swan referar till i serien om hennes liv) och väl ansedda. Jag är så fånig att jag föredrar lyckliga slut : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar