17 mars 2011

Day 26 – A book that changed your oppinion about something.

Här vet jag faktiskt inte om jag kan hitta något exempel. Att ändra sin åsikt i en fråga är något man sällan gör, så jag tror att jag skulle minnas om jag hade fått en aha-upplevelse om något.

Som kompensation för kortheten av denna 'dag' så erbjuder jag er en bok rekommendation.
Raw Shark Texts av Steven Hall. Den finns på både svenska och engelska - men titeln är den samma. Boken beskrivs på baksidan som "The Matrix, Hajens och Da Vinci - kodens oäkta kärleksbarn."
Jag vet inte riktigt vad det skapar för förväntningar men jag vill ändå skjuta in att vad boken handlar om är en man och hans märkliga öde, inte bara matrix upplevelser (även om de finns).
Eric Sanderson är mannen utan minne och vi följer honom när han nystar upp sitt förflutna, när han inser att det en gång fanns kärlek i hans liv och att han förlorade den. På ett sätt är det här en berättelse om sorg, förlust men också hur man kan förlora och finna sig själv.
För mig har den i alla fall slagit alla årets (trots att de varit bra) bokupplevelser hittills.

Nej nu ska jag gå och vara lite mer förkyld och ynklig. Ha en fabulös dag alli-hopa, ta ta !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar