29 mars 2011

Åh det är skönt när mitt Stockholm är grönt




Jag älskar sci-fi bokhandeln, om jag fick så hade jag bosatt mig därinne! Ursäkta fotokvalitén, men bara för att jag vill visa upp mina fynd.

Jag och Daniel har varit på shopping spree : D Hur ska jag hinna med skolarbete när det finns så mycket att läsa ?

Jag köpte främst böcker, Ida shoppade en ny frisyr ...

Nej jag vet inte hur man vänder bilder, men ni ser lite om ni tiltar era små huvuden.

Vi träffade inte bara Michael och Ida utan även en annan av mina bröder samt hans fru. Figge- hammarbys störste supporter som är i färd med av slutföra sin nya tatuering.
Det blir så mycket cafébesök när man ska träffa släkten. Men inte mig emot. Jag var lite nyttigare på söndagen och hoppade över det söta. Damn vad mycket man har att välja på nere i Sthlm i matväg mot lilla Mora. Som vego är man inte bortskämd precis. Visst jag äter väl fisk också men det svämmar inte över med sånt heller. Men i Farsta åt jag en god Halloumi smörgås, tänk bara en sån sak, Stockholmarna själva inser nog inte vilken vardagslyx de lever i.


Annars så såg vi "I am number 4" i lördags......inte riktigt vad jag hade trott. Lite för riktad mot högstadie elever. Men för den målgruppen säkert en toppen film. Fast maken uppskattade den .
Nä jag väntar på "NorwegianWood", "Jane Eyre" och Rowlings samt Meyer.

3 kommentarer:

  1. Jag var också på sci-fi-BH. i lördags men i GBG. Och jag köpte OCKSÅ Dune.
    Tänk om de kunde göra sin hemsida lite bättre så man ändå kunde se lite mer. Jag vill också bosätta mig i den butiken...åh om den ändå fanns i linkan.

    SvaraRadera
  2. Ni ser ut att ha haft det mysigt i vår vackra huvudstad.. =)

    SvaraRadera
  3. @Lalo, vad det gäller hemsidan så kan man önska en del ja! Men visst vill man ha butiken i sin hemstad - min är dock för liten och rädd för allt ovanligt för att det skulle gå. Sorgligt men sant.
    @Sanna, vi hade det underbart.

    SvaraRadera